♥erry ni sape?

erry ngok
Just called me erry, im 22Year old but my looks like 18teen.HAHA coz my body quite small but im taller than my nyd ucuk2,ngee~im just simple person alike. anti racism activities and im Anti-FA,sorry my bad english. haih!Im programmer,designer,coder,scripter DBier,TMier,penjaja :D papepun aku just insan bese. arap korg follow add aku yg x seberapa ni k.Trimas.

♥Keinginan

Mahukan Nyd
Nak ada beby dgn beliau
Pastu xmo kawen 2 ke 3 ke 4 ke. coz beliau da mcm 4 in 1.


♥Paling Penting

BB Ucuk tmbm
Belum Siap lagi
Belum Siap lagi
Belum Siap lagi
Belum Siap lagi

♥Cakap-cakap

your tagboard code

♥MEMORIES


•December 2010

•January 2011

•February 2011

•March 2011

•April 2011

•May 2011

•June 2011

•August 2011

•October 2011

•November 2011

•March 2012


♥MUSIC

Music: ♬

Gio - Bila Cinta
♥CREDITS

♥Picture upload :PHOTOBUCKET
♥Coding :
♥Image: 1

Powered by Blogger


Saturday, May 28, 2011


Ngee .
Suke wat gile-2 . so skng nk wat gile lagi .. khas tuh ERRY NGOK sy ucuk tuh :D

Ehemm !
Awak tau , sy suke ngan awk sbb .. awk jge sy cm bini sude ! pstu kalo sy xmkn awk mrh-2 sye . HEHE sy cm bdk-2 kn ? awk suke tak saye perangai cmni ? sy suke .. coz sje nk trik prhatian awk yg caring kat sy tuhh :D
Awak tau , kalo bole kan .. kalo kite de jodoh nnt . sy nk kawen ngan awk ! sy nk wt akad nikah & resepsi sume purple ! coz saye kan NYD VIOLET ! :DD bole tak syg ??? pastu wat ala-2 inggeris moden kot .. uuuu .. tak leh nak bygg HEHE .
Awak tau , nnt dha kawen ngan awk .. sy nak beby yg comey-2 cam sy nih :DD . sy tau awk pn nk kan  kan ? HEHE .. nk beby de lesung pipit cam awk tuh !! ee tau tak sy jelez awk de lesung pipit ! sy nk jgk! >.<’ .

Awak tau .. awak tau .. awak tau x !! saye sayang awak !!
eit!! awk nk taw x.. sjk knl ng awk ni sye da mcm jage ank sndiri. haha. sume nk kne ckp bru nk buat eh? ee!! t kalo sye da xde ke t cmne ng awk t? kan susa kalo da bese sume nk sye suruh.. ee ucuk ni.. sye syg awk sgt2 aw.. :DD tp an sye suggest wta kaler xtrg sgt cm purple trg tu sbb sye ni gelap sikit kang langsung x nmpk aw sye t.. ee~ hehe sy pun nk idop ng awk aw syg :) 1 of my dreams~ suke knl/kwn/kapel ng awek smpao skrg. da dkt staun kite nie. tingat tyme mule2 knl dlu. sumpa giveup ng awk tyme tu taw tp ntah la ase cam nk try dlu cmne an.. so far kite pun da tmpuh mcm2 an ucuk..n smpai skrg kite still together kn syg? pastu 1st tyme date awk cam langsi je ng sye..eeeee tkot aw sbb sye tgk awk cam garang je taw tp skrg? sape garang sape? hehe wekxx!! pape pun i'll try my best in our relationship taw :) ily ily

erry kacak lagi bergaye | 10:42 AM

Friday, May 27, 2011


1. Kita mengetahui yang kita merindui seseorang apabila jantung kita berdegup pantas ketika teringatkan dia. Dan walaupun sekadar Hai daripada dia sudah cukup menenangkan hati yang bergelora…
(kita mungkin menaruh hati kepadanya, cuma kita tidak menyedarinya ataupun kita tidak mahu menerimanya sebagai kenyataan)


2. Jangan jadi terlalu baik, kami akan merinduimu. Jangan terlalu mengambil berat, kami mungkin menyukaimu. Jangan jadi terlalu ’sweet’, kami mungkin jatuh hati kepadamu. Amat sukar untuk kami menyayangimu jika kau tidak mahu membalasnya.
(seseorang yang membuat kita jatuh hati kepadanya sebenarnya menyayangi kita lebih daripada kita menyayangi dia)



3.Jika seseorang hadir dalam hidup kita dan menjadi sebahagian daripada kita, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih,terimalah kenyataan itu dan sekurang2nya dia pernah membahagiakan kita.
(Masa akan menentukan segalanya, jika dia ditakdirkan bersama kita, dia akan kembali)



4. Jangan melarikan diri dari ‘cinta’ apabila ia berada di hadapanmu, Jangan melarikan diri daripadanya kerana suatu hari nanti, kau pasti akan teringatkannya kembali dan menyesali perbuatanmu itu.
(hargai orang yang menyayangimu, bukan mudah untuk mencari orang yang menyayangi kita, yang paling berharga ialah hati yang ikhlas)



5. Penyesalan terbesar dalam hidup ialah risiko yang kita tidak ambil. Jika kita merasakan sesuatu itu akan membuatkan kita bahagia, maka teruskan. Ingatlah bahawa kita akan melalui semua ini hanya sekali, mungkin tiada lagi peluang kedua.
(Masa tidak menunggu kita. Jika kita rasakan kita telah bertemu dengan orang yang sesuai, maka hargailah dia, jangan biarkan dia berlalu begitu sahaja. Jangan bertangguh kerana takut. Cubalah dahulu atau kita akan menyesal kerana membiarkan ia berlalu begitu sahaja. Tiada sesiapapun yang tahu apakah yang membuatkan kita benar2 bahagia)



6. Lawaknya bila kita meletakkan standard untuk orang yang bakal kita sayangi, tetapi jauh di sudut hati, kita tahu yang orang yang kita sayangi itu terkecuali daripada standard itu(don’t be too choosy!)
(kita amat kritikal terutamanya kepada orang yang kita sukai atau sayangi kerana kita mahukan yang terbaik untuk diri kita. Tetapi sebenarnya kesempurnaan dan hubungan terbaik dapat dicapai dengan berusaha bersama. Ia bukanlah terletak kepada satu individu sahaja)



7. Terdapat banyak bebintang di langit tetapi hanya satu sahaja yang begitu menyerlah sehingga dapat menarik perhatian kita. Dari kalangan yang kita pilih untuk abaikan ialah sebutir bintang yang sanggup menyinari kita walau dimana sahaja kita berada.
(Bahagian 1: orang yang bersama kita ketika ini mungkin bukanlah orang yang benar2 kita sayangi) (Bahagian 2: terdapat orang yang tahu dia tidak dapat bersamamu ketika ini tetapi masih menyayangi kau sepenuh hatinya, fikirkanlah)


8. Cinta itu membuatkan kita gembira walaupun ia sering melukakan. Cinta itu istimewa jika ia diberikan kepada orang yang bertuah.
(Jika kita bertemu seseorang yang benar2 menghargai kita, maka dia berhak mendapat kasih kita)


9. Menyayangi/mencintai itu umpama bermain piano. pertama, kita bermain ikut peraturannya. Kemudian, lupakan peraturannya dan main ikut hati.
(kepercayaan terhadap pasangan adalah amat penting. Untuk mempercayai seseorang yang kita sayang/cintai, kita mestilah membuat dia mempercayai kita dahulu. Yakin terhadap diri sendiri dan pasangan kita. Jangan buat mereka ragu-ragu terhadap kita dan jangan ragu-ragu terhadap mereka)




10. Apa kata seseorang memberitahu kita ini Saya tidak percaya dengan courtship (mendapatkan perhatian bagi memenangi seseorang). Ia cuma membuang masa sahaja. Jika saya mencintai seseorang, maka saya akan meluahkan isi hati saya kepadanya. Tetapi, ada pula pengecualian bagi kita, jika kita mencintai dia, dia akan ‘court’ (sentiasa cuba memenangi) kita selamanya..
(Cinta itu memerlukan masa untuk disedari kehadirannya. Terdapat cinta pandang pertama, tetapi ia masih memerlukan masa bagi pihak satu lagi menyedarinya. Merinduinya apabila dia tiada di sisi, mengharapkan berita daripadanya apabila berjauhan)



11. Adalah lebih baik untuk berani mencintai walaupun akhirnya kita kecewa daripada tidak mahu mencintai kerana takutkan risiko atau cabaran yang bakal mendatang.
(Jangan berputus asa apabila terdapat saingan dalam percintaan. Adalah lebih baik untuk kita mencubanya terlebih dahulu; kerana jika kita berjaya, kemenangannya itu teramat manis. Tetapi, jika kita tidak mahu/berani mencubanya, kita mungkin akan kehilangan orang yang kita sayang/cintai selamanya)



12. Ruang kosong di antara celah-celah jari kita dicipta untuk dipenuhi oleh jari-jari orang lain.
(Bukalah pintu hati kita, benarkan orang yang kita sayangi masuk, jangan ragui tujuan mereka kerana keikhlasan itu dapat dirasai dalam hati)



Dalam percintaan, terdapat beberapa perkara yang perlu disedari. Apabila kita bercinta. Ia bukan passport untuk kita difahami; tetapi untuk kita memahami. Ia bukan passport untuk kita mengambil itu dan ini; tetapi untuk kita diambil. Ia adalah untuk kita mendengar; bukan supaya kita didengar. Ia adalah untuk kita berkorban dan bertolak ansur; bukan untuk kita meminta itu dan ini. Ia bukan untuk kita berkira2 atau mengukur; tetapi untuk kita mencintai

erry kacak lagi bergaye | 3:28 PM

Monday, May 23, 2011


Saye Budak Nakal, tapi awak tetap ngan saye,
Saye Suke marah awak, tapi awak tetap ngan saye,
Saye Suke arah awak  itu ini,  tapi awak tetap tahan dengan perangai saye,
Saye Suke Awak, Awak pun suke saye,
Saye sayang awak sangat-sangat, Saye tau awk pun ase cam tuh,
Bile saye kenal dengan awk, baru saye blajar camne nk blajo erti sabo,
 Awak Budak Nakal, tapi saye tak penah nk angkat tgn ke kat muke awk, tengking pun tak penah lg tp dlm sms tu kdg2 tu tegas sikit maklum lah saye da tua 2 taun dr awk,

Awk Suke marah saye, slalu wat saye saket ati ng pe awk ckp tu suke men ckp lepas tu tp saye taw awk mst ckp "b.bb sori".




Awk suke arah itu ini tapi saye x penah nk merungut melainkan kalau bersebab baru saye gtaw.Awk nk itu nak ini tp sy tetap belikan even bnd tu mahal sekalipun mmg x penah terdetik kate "xpayah lah".. ase mcm awk da mcm truthly bini saye dah.aiyo! tp saye mmg jns x kisah asalkan saye dpt tgk awk senyum drpd tgk muke ketat awk tu. wekx!

Awk suke saye, saye pun suke awk. kami suke same suke. dah kapel bru nk knl ati budi masing2. adess. da mcm cite klasik da. haha tu pun ambk mase nk jinak kan perangai awk nie.hee~ tp dlu mmg ase nk giveup tp ntah la saye ase mcm xle nk giveup dgn awk sbb aku ni special sikit, awk dngr pe yg saye cakap. awk ikot pe yg saye larang. saye buat sume tu sume nye de sbb taw.n xde mksud nk kongkong privasi awk.

Saye pun sayang awk sangat2 , tmbh2 kalo gado kompom2 saye ase gelisah je. grr!!tp saye tetap tggu text dr awk. sbb even gado cmne pun ati saye cpt lembut dgn awk.

Bile saye kenal dgn awk mcm2 saye blajo, blajo sabo ng pompuan 2 taun muda dr saye.. hehe, blajo phm ng gurl yg manje mcm awk, blajo jd lebih matang dlm relationship, blajo setia, blajo men "wekx2"

AND SAYE JANJI TAKKAN TINGGALKAN AWK EVEN KITE BERJAUHAN 1 HARI NNTI. NI JNJI SAYE TAW SYG. SYG AWK KETAT2.

erry kacak lagi bergaye | 10:55 AM